روش های قطعی برای درمان تنبلی و سستی بدن



روش های قطعی برای درمان تنبلی و سستی بدن





 

کارهایتان روی هم تلنبار شده، از هر جا یکی صدایتان می کند. نمی دانید بهتر است اول از کجا شروع کنید که در پایان ختم به خیر شود و در عین حال کسی هم نفهمد که این بهم ریختگی کارها سرنخش دست شماست و تنبلی شما این فجایع را به بارآورده است. نگران نباشید تنبلی چیزی ست که هرکسی تا حدودی دارد، پس می توانید بر او پیروز شوید.

 

چگونه از تنبلی بدن جلوگیری کنیم؟,روش های درمان تنبلی بدن

 

مغزتان را گول بزنید

خیلی وقت ها دیده اید که یک کار مهم دارید اما مشغول شدن به کارهای جزئی و بی اهمیت اینقدر وقت تان را می گیرد که اصل کار از دست می رود؛ با این بهانه که این یکی را هم انجام بدهم و بروم سراغ کار اصلی. خب، همین کلک را به مغزتان بزنید.

 

 

کارهای بزرگ را کوچک کنید

از دیگر شگردهای مغز، بزرگ جلوه دادن کارهاست و بعد، عذر ناتوانی آوردن. هیچ کار بزرگی نیست که قابل تقسیم به اجزای کوچک نباشد و این اجزای کوچک به مراتب به عملی شدن نزدیک ترند. پس با تقسیم کار به اجزای کوچک و انجام دادن راحت آنها کم کم می بینید کل کار را انجام داده اید. امتحان کنید و نتیجه اش را ببینید.

 

 

جایزه یادتان نرود

وقتی کاری را طبق برنامه ریزی و درست انجام می دهید لذت این موفقیت را با خود مزه مزه کنید. اگرچه روانشناسان رفتارگرا می گویند بهترین پاداش، چشیدن طعم همان موفقیت است اما حتما با جایزه ای مغزتان را  به انجام اولویتی جدید و تعریف شده عادت دهید.

 

 

 

فکر نکنید؛ انجامش دهید

کارها را ساده کنید و دستاوردهای بیشتری کسب کنید. زمانی که کاری پر اهمیت انجام می دهید همواره مطمئن شوید که تنها روی ملزومات هدف تان تمرکز کرده اید و از مطالب حاشیه ای عبور کرده اید

 

 

به مغز برای تحلیل بیش از حد کارها مهلت ندهید چون غالبا با تخمین هایش از حجم و ابعاد کار، شما را از انجام آن منصرف می کند. به جای فکر کردن عمل کنید. افراد معمولا در برخورد با کارها یا فکرگرا هستند و یا عملگرا. افراد فکرگرا عادت دارند هزار و یک بار از ابعاد مختلف کار را ببینند و تحلیل کنند، در عوض افراد عملگرا بیشتر به عملی کردن یک کار همت دارند تا فکر کردن در حول و حوش آن.

 

 

از کاه، کوه نسازید

از خرده کارهای کوچک و دم دستی شروع کنید. وقتی باید یک کتاب حجیم را بخوانید و تنبلی می کنید، کتاب را به فصل های کوچک تقسیم و فکر کنید فقط همان یک فصل را می خواهید بخوانید و بس. تمام که شد بی سر وصدا و فوری همین بلا را برای فصل بعد سر خودتان بیاورید تا جایی که پایان زیبای کتاب را ببینید.

 

 

به جای فکر کردن در مورد کار، انجامش دهید

فکر کار از خود کار بیشتر آدم را آزار می دهد. وقتی به جای فکر کردن وارد خود کار می شوید خیلی وقت ها متوجه می شوید از سایه غولی می ترسیدید که خودتان ساخته بودید.

 

 

 

چگونه تنبلی را ازبین ببریم؟,روش های ازبین بردن تنبلی

 

 

دل به دریا بزنید

با مغزتان در مورد کارهایی که باید حتما انجام شوند خیلی مشورت نکنید. مغزتان در این موارد بیشتر چوب لای چرخ می گذارد. تنها بخشی که باید برای این جور کارها با مغزتان مشورت کنید نحوه انجام بهتر کار است.

 

 

یادتان نرود همیشه «یک» بهتر از صفر است

یکی از دلایل تنبلی ما انتظار و توقع بالای ما از خودمان و از کارهایی است که انجام می دهیم. رسیدن به ۲۰ یا ۳۰درصد آنچه در نهایت می خواهید خیلی بهتر از هیچ است.

 

 

به لذت بردن ازپایان کار عادت کنید

آدم ها همیشه عاشق چیزهایی هستند که از آنها لذت می برند. علت تنبلی، نرسیدن به نقطه لذت کار یعنی زمانی است که کار انجام می شود و به پایان می رسد.چند بار که کارها را شسته رفته به آخر ببرید آنچنان لذت می برید که برای دفعه بعد این لذت، سستی و تنبلی رفتن به سمت کارهای مشابه را از بین می برد.

 

 

 

چگونه از تنبلی بدن پیشگیری کنیم؟,علاج تنبلی بدن,درمان تنبلی بدن,آموزش درمان تنبلی

 

 

با نظم به تنبلی پایان دهید

آشفتگی و تنبلی کارها باعث هدر رفتن انرژی و زمان شما خواهد شد بنابراین باید تلاش کنید این عامل مخرب را از زندگی تان، خصوصا زندگی تان حذف کنید و برای  از بین بردن تنبلی برنامه ریزی کنید.

 

 

 

ذهن تان را خالی کنید

وقتی کاری را طبق برنامه ریزی و درست انجام می دهید لذت این موفقیت را با خود مزه مزه کنید. اگرچه روانشناسان رفتارگرا می گویند بهترین پاداش، چشیدن طعم همان موفقیت است

 

اگر فهرستی طولانی از کارها، برای انجام دادن دارید، باید برخی از آنها را شروع کنید و این فکر که سایر کارهای تان باقی مانده است، باعث کاهش سرعت شما خواهد شد. با این حال، برخی از کارهایی که فهرست کرده اید، فوریتی برای انجام آن وجود ندارد و می توانید برای مدتی آنها را کنار بگذارید و از سوی دیگر برخی کارهای فوری هستند و باید به سرعت آنها را انجام دهید و کنار بگذارید تا ذهن تان خالی از دغدغه انجام کارهای فوری شود.


بعد از این که این کارها را تمام کردید، خواهید دید که ذهن شما فضای بیشتری برای خلاقیت خواهد داشت و در صورتی که این کارها ناتمام باقی بمانند، مانند تکه ای چربی که ورودی قلب را مسدود کند، ذهن شما را مسدود خواهند کرد.

 

 

عوامل حواس پرتی را حذف کنید

تلویزیون و رادیو را خاموش کنید. در صورتی که واقعا می خواهید روی نوشتن تمرکز کنید، مودم اینترنت را نیز خاموش کنید. فقط یک پنجره جدید روی کامپیوتر خود باز کنید و فقط یک کار، یعنی نوشتن را انجام دهید. چند کارگی یکی از افت های خلاقیت است.

 

 

اصل «کمتر، بیشتر است» را در زندگی تان اعمال کنید

کارها را ساده کنید و دستاوردهای بیشتری کسب کنید. زمانی که کاری پر اهمیت انجام می دهید همواره مطمئن شوید که تنها روی ملزومات هدف تان تمرکز کرده اید و از مطالب حاشیه ای عبور کرده اید. اگر یک بار این اصل را در زندگی تان اعمال کنید، خواهید دید که کارآیی شما بیشتر خواهد شد.

 

 

یادداشت برداری روزانه

این یک گزینه معروف است، چرا که این گزینه جواب می دهد. یادداشت کردن روزانه عواملی که شما را آزار می دهند، به سازماندهی مجدد افکارتان برای مقابله با این مشکلات کمک می کند. حال این عامل می تواند از جنس جلسه، مشکلات زندگی شخصی، چالش های کاری و … باشد که نوشتن این مشکلات می تواند به شما در طراحی استراتژی ها و پاسخ های جدید کمک کند.

 

 

 

منبع : تبیان

 

پاسخ دهید

جدیدترین مطالب
پربیننده هفته
پربیننده ماه

فروشگاه سایت

اخبار ایران و جهان