قبل از خواب این کارها را باید انجام دهید!



قبل از خواب این کارها را باید انجام دهید!





 

کارهایی باید قبل از خواب انجام دهید تا بتوانید شبی راحت را سپری کنید و خوابی راحت داشته باشید.انجام این کارها میتواند هم موجب خواب راحت شما شود و هم فردایی پرانرژی را آغاز کنید.

 

طبق گفته های دانشمندان، دمای بدن برای تنظیم خواب ما حیاتیست. دوش گرفتن در شب، به حفظ دمای بدن کمک می کند. آب گرم روی بدن تاثیر گذاشته و باعث می شود هنگام رفتن به رختخواب احساس آرامش کرده و همچنین کیفیت خواب را هم بهبود می دهد.

 

 

6530-000097

 

  • مدیتیشن (مراقبه)

با چند لحظه مراقبه ذهنتان را آرام کنید. مراقبه فواید زیادی برایمان دارد که یکی از آنها خواب خوب است.

 

 

مدیتیشن

 

 

روز سختی داشته اید؟ خوب آن را روی کاغذ بیاورید. تحقیقات نشان داده اند که نوشتن درباره چیزهایی که به شما استرس داده اند باعث دور شدنشان شده و آنها را از ذهن پاک می کند. علاوه بر این، نوشتن خاطره قدرت ذهن و حتی خوابتان را هم بهبود می دهد.

 

 

Writing

 

متخصصان دندانپزشکی توصیه می کنند که روزانه دو بار دندان ها را مسواک کنیم. در غیر این صورت پلاگ ها و باکتری ها در دهان تشکیل شده و بهداشت دهان و دندان را در معرض خطر قرار می دهند و آرامش شبها را از شما می گیرند.

 

 

مسواک

 

حرکت دادن پاها نه تنها برای سلامتی مفید است، بلکه تحقیقات نشان داده اند که ورزش می تواند باعث بهبود خواب در شب شود.

 

 

ورزش کردن

 

  • گجت ها را فراموش کنید

نگاه کردن به صفحه نمایش های مختلف شاید بی ضرر به نظر برسد اما خواب را مختل می کند. تحقیقات نشان داده اند که نور آبی ساطع شده از گوشی، لپ تاپ، تبلت، تلویزیون و … می تواند سیکل خواب ما را خراب کند. حتی چند دقیقه چرخیدن در شبکه های اجتماعی هم مضر است. اگر برای بیدار شدن در صبح به گوشی خود وابسته هستید، بهتر است از ساعت های زنگ دار عادی استفاده کنید.

 

 

خوابیدن

 

نوشیدن الکل برای خواب شبانه مضر است و تحقیقات نشان داده اند که خواب شما را خراب می کند. پس شبها قبل از خواب یک لیوان آب بنوشید.

 

نوشیدن آب

 

 

 

 

پاسخ دهید

جدیدترین مطالب
پربیننده هفته
پربیننده ماه

فروشگاه سایت

اخبار ایران و جهان