درمان ورم دست با استفاده از ورزش کردن



درمان ورم دست با استفاده از ورزش کردن





 

در برخی موارد ممکن است مچ دستان یا خود دستان شما به علت فشار بیشتر ورم بکند و یا درد داشته باشد.اگر شما هنگام ورزش کردن سعی بکنید میزان فشار وارد شده به انگشتان دست و خوده دست را کمتر کنید مطمئنان از ورم کردن آن پیشگیری میکنید ولی بازم اگر دستانتان ورم کرد میتوانید با برخی حرکات ورزشی ورم دست خود را درمان کنید.

 

دلایل ورم دستان بعد از ورزش,علت ورم دستان بعد از ورزش

 

برای جلوگیری از ورم دستها پس از ورزش از مشت کردن آنها در حین ورزش خودداری کنید

 

چرا دستم بعد از ورزش ورم می کند؟
ورم دست ها بعد از ورزش جای نگرانی ندارد، مخصوصا اگر روی تردمیل ورزش کرده باشید. تورم دست ها یک واکنش عادی نسبت به ورزش است و اگر دست های تان در طرفین بدن تان آویزان باشند، احتمال تورم آنها هنگام ورزش بیشتر هم می شود.

 

 

زمانی که ورزش می کنیم، رگ های خونی در واکنش به تحرک بدنی، گشاد می شوند تا اکسیژن بیشتری به عضلات برسانند و عضلات هم خون را به سمت قلب دوباره برمی گردانند. در تحرک های شدیدتر مثلا در دویدن های طولانی مدت، این اتفاق بیشتر رخ می دهد.

 

 

اما دست ها، عضلات کوچک تری دارند و ظرفیت کمتری برای گردش خون اضافی دارند، مخصوصا وقتی که باید با جاذبه زمین هم مقابله کنند. در نتیجه، خون، رگ های انگشتان دست های شما را پُر می کند و وقتی شما دویدن را تمام می کنید، می بینید که نمی توانید انگشتر را از انگشت تان خارج کنید. در بیشتر موارد، این تورم و پُف کردگی در عرض یک ساعت و با خنک شدن بدن، ناپدید می شود.

 

 

بالا بردن دست ها و باز و بسته کردن آن هنگام دوی آهسته می تواند به جریان خون در این قسمت ها کمک کند و جلوی ورم دست ها را بگیرد. شاید کارتان کمی خنده دار به نظر برسد، اما دست های تان ورم نخواهند کرد.

 

 

روشهایی برای جلوگیری از ورم دست ها در ورزش
 ساعت مچی و دستبند و انگشترتان را پیش از ورزش از دست تان درآورید.

 

مشت های تان را گره نکنید، بگذارید راحت باشند و کمی بازشان نگه دارید. هر چند دقیقه یکبار، تمام انگشت هایتان را چند ثانیه بکشید و بعد مشت کنید.

 

 

لاغر کردن دستان,آموزش جلوگیری از ورم دست بعد از ورزش

 

ورم دست ها پس از ورزش یک واکنش عادی بدن نسبت به ورزش است

 

 

یک چیز کوچک همراه تان داشته باشید و هر از گاهی هنگام راه رفتن یا دویدن در مشت تان فشارش دهید، مثل یک پد اسفنجی کوچک، توپ لاستیکی، نقشه یا چراغ قوه.

 

 

هنگام پیاده روی از یک چوبدستی یا عصا استفاده کنید و متناوبا، این دست و آن دست کنید.
چند ثانیه دست های تان را روی سرتان به حالت استراحت نگه دارید تا در جایی بالاتر از قلب تان قرار بگیرند.

 

 

هر چند دقیقه یک بار بازوهای تان را دورتان حلقه کنید.

 

مصرف نمک و آب تان را متعادل کنید. وقتی عرق می کنید، هم آب و هم نمک بدن تان را از دست می دهید. بعد از یک ساعت دویدن و عرق ریختن، یک نوشیدنی مناسب ورزشی بنوشید. اگر امکانش وجود دارد، قبل، حین و بعد از دویدن یا پیاده روی، خودتان را وزن کنید تا متوجه شوید زیاد آب نوشیده اید یا کم. وزن تان باید در این سه شرایط یکسان باشد.

 

منبع : tebyan.net

 

پاسخ دهید

جدیدترین مطالب
پربیننده هفته
پربیننده ماه

فروشگاه سایت

اخبار ایران و جهان